27 Mayıs 2013 Pazartesi

Çocuklar İle Duygusal Zeka Gelişim Oyunları Oynayalım

Birkaç ay önce duygusal zeka konusunda ciddi anlamda araştırma içerisine girmiştim ve o sırada kendim ile ilgili de çok önemli bir tespitte bulunmuştum. O gün  Ceyda' yı ben yetiştirsem de duyguları konusunda benim gibi olmaması gerektiği konusunda kendi kendime söz vermiştim.

Ceyda ile sürekli duygularımız hakkında konuşuyoruz. Ben bir şeyi yapmasını istemediğim zaman mutlaka üzüldüğüm için, yorulduğum için, sıkıldığım için gibi açıklamalarda bulunuyorum. Onun da sürekli konuşmasını sağlamaya çalışıyorum.
Tabii bazen beni taklit ettiği için de "Başım ağrıyor" yada "tatlım bak babiş çok kızacak" gibi komik cümleler de kuruyor.

Duygusal zekası gelişmemiş olan insanlar duygularını açığa vuramadıkları için olaylar karşısında çok fazla duygusal dalgalanmalar yaşarlarmış. Olaylar karşısındaki tepkilerini tam ortaya koyamadıkları için de öz güvenleri eksik olurmuş.

Bu konuda araştırma yapınca haliyle Ceyda ile yapabileceğimiz güzel duygusal zeka geliştirici aktiviteler de buluyorum. En son ELSA SUPPORT sitesinden ücretsiz birkaç aktivite aldım. Çocuğunuzun yaşına göre çeşitli oyunlar var. Ben hepsini de bilgisayara indirdim. Buldun mu kaçırmayacaksın diye düşünüyorum. :))

1) 2-3 yaş için en uygun oyun bu bence. Çıktısını alıp, laminasyon cihazından geçirip her bir kartı kesip sol üst köşelerinden delik açıp bir anahtarlığa geçirerek kullanabilirsiniz. Çocuğunuza gösterip bu çocuk ne yapıyor ? Niye böyle yapmış? Hadi onu taklit edelim şeklinde oynayabilirsiniz.

Bunlar ise daha büyük yaştaki çocuklar için uygun olabilir

2) Aşağıdaki  oyunda sırası ile duyguları adlandırıyorsunuz.

3) Aşağıdaki oyunda ise zar atıp, gelen numaradaki duyguya bakarak "Bana ..... olduğun zamanı söyle" diyerek çocuğun o duygu ile ilgili konuşmasını sağlıyorsunuz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder