19 Mayıs 2011 Perşembe

Yeterki Süt Olsun

Herkes emzir aman ilk 6 ay çok önemli der.9 ay boyunca hastane duvarlarındaki panolarda,afişlerde ilk 6 ay sadece anne sütü diyen yazıları görürsünüz. Televizyonda anne sütünün faydalarını anlatan kısa filmler, reklamlar beyninize işler. İyice emzirmeye şartlanırsınız ama o büyük gün gelip emzirmeye başlamak isteyince süt gelir gelmesine ama yeteri kadar değildir. Açlıktan ağlayan bir bebek ve hissettiğiniz suçluluk duygusu vardır. İnsanı bir çaresizlik sarar. Süt olsun diye ne yiyeceğinizi şaşırırsınız.
Yeterki süt olsun diye başlarsın komposto, bitki çayları, çeşit çeşit çorbalar içmeye ama yine de sütün istediğin artışı göstermez.
Size bahsettiğim durumu yaşayan biri olarak diyorum ki ne kadar içebiliyorsanız bol bol su için!
Kızım doğmadan önce komposto yapıp içmeye başladım.Kış mevsimi olduğu için ayva ve armut kompostosu yaptım. Rezene, ısırgan otu, yeşil çaylardan içtim.Humana içtim ama suyun faydasını daha çok gördüm. İşinizin arasında gece uyandığınızda her fırsat bulduğunuzda su içebilirsiniz. Bebeğiniz ile yalnız ilgilenen birisi olarak yemek yapmaya, çay demlemeye bile vaktiniz olmayabilir ama bir bardak su içmeye her zaman vakit vardır. Sürahi ile bardağınız sürekli yanınızda olsun. Canınız istemese bile su için. Mutlaka faydasını göreceksiniz !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder