14 Mayıs 2011 Cumartesi

Yenidoğan Sarılığı

Doğumdan önce almış olduğum bebek bakım kitabında yenidoğan sarılığını okumuştum ve hazırlıklıydım yani sarılığı geçirmek için gereken şeyleri biliyordum ama benim hazırlıklı olmam durumun ilerleyerek hastaneye yatmamıza engel olamadı.

İki kere hastaneye yatıp foto terapi gördük.O süreç özellikle psikolojik olarak zordu.O minicik ellere iğne batırılıp kan alınması, damar yolu açılması, küvezde sıcacık ortamda yatarken yavrumun sırtının yanması gerçekten çok üzücü idi. Kendinizi suçlu hissediyorsunuz. O ağladıkça içiniz acıyor.
Allah minicik yavruları korusun. Hepsine sağlık sıhhat versin.

Benim bu yenidoğan sarılığından öğrendiğim:
1. Bebeklerinizi ilk günden itibaren kollarını,bacaklarını güneş ışığına yada beyaz florasan lamba altında tutun.
Biz rahatsız olmasın diye gündüzleri loş ışıkta, akşamları ise hep gece lambasında yatırdık.Halbuki ne kadar yanlış yapmışız.

2. Sık sık emzirin. 2 saat aralıklarla emzirin.Uyuyor diye emzirmemezlik etmeyin.
Kızım sarılık sebebi ile çok uyuyordu.Bazen 5 saat uyuduğu oluyordu.Bizde uyandıkça emzirelim diyorduk ama sarılık bebeklerde uyuşukluk yapıyormuş.İnsan uyandırmaya kıyamıyor ama mutlaka uyandırın ve emzirin yada uyurken emzirmeye çalışın.

3. Sütünüzün ne kadar geldiğine dikkat edin.Siz sütünüzün çok geldiğini düşünürsünüz ama bebeğiniz aç kalıyordur. Sarılık sebebi ile de açlığını ağlayarak bile belirtemiyordur. Bebeğinizin bezine bakarak doyup doymadığını rahatlıkla anlayabilirsiniz. Bebeğiniz eğer doymuyorsa da sık sık uyanır. Benim doktorum kusana kadar besleyin diyordu. İlk günlerde zaten bir beslenmede ideal olarak 30 ml süt içebiliyor. Sütünüzü sağarak da kontrol edebilirsiniz.Benim kızım sık sık uyanıyordu ve uzun uzun emzirmeme rağmen derin bir uykuya geçemiyordu.

Tüm annelere kolay gelsin. Umarım anneliğinizin ilk günlerindeki bu durumu kolaylıkla atlatırsınız!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder