23 Mayıs 2011 Pazartesi

Karanlıkta Uyumanın Faydaları

Kendimi bildim bileli odamızda gece lambası hep vardı.Küçükken korktuğumuz için uyumaya başlamış sonra da alışkanlık olup bırakamamıştık.
Onca seneden sonra bana gece lambası ile uyumanın zararlı olduğunu söylediklerinde çok saçma buldum ama meğerse vücudumuzda karanlığı seven hormonlar varmış. Bunlardan biri de Melatonin hormonu imiş.
Bu hormondan yaklaşık 2 ay önce haberdar oldum.Önceleri saçma falan derken biraz araştırma yapınca metabolizma uzmanlarının bu konudaki yazılarını okuyunca hııııımmmmmmmmmmm dedim. O günden beri de kızım için özene bözene yapmış olduğum gece lambasını kullanmıyorum. Madem karanlığı seven hormonlarımız var, bırakalım da işlerini doğru düzgün yerine getirsinler. :)

Melatonin hormonu nedir diyenler için işte kısa açıklaması.

Melatonin, vücut tarafından salgılanan önemli bir hormon.
Melatonin, çocuklar için büyümeyi artırıcı ve ergenliği başlatıcı özelliklere sahip.

Yetişkin sağlığı için de çok önemli olan bu hormon, hücreleri yenileyici, bağışıklık sistemini düzenleyici ve yaşlanmayı geciktirici özellikler taşıyor.

Melatonin, en fazla gece uyurken salgılanıyor. Işığı sevmeyen, ışıkla karşılaştığında salgılanmayan melatonin işte bu yüzden ’karanlıklar hormonu’ olarak anılıyor.

23.00- 05.00 saatleri arasında salgılanan melatonin, 02.00-04.00 saatleri arasında ise en yüksek değerlerine ulaşıyor.

Melatonin hormonunun yeterli düzeyde salgılanmadığı durumlarda ise vücut direnci düşüyor ve hücreler kendini yenileyemiyor.
Referans:TRT Haber


Detaylı bilgiye buradan sahip olabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder