30 Kasım 2014 Pazar

Aç Tırtıl Kitabının Gizemi


Aç Tırtıl kitabının bu kadar ünlü olma sebebini araştırmak için kitabı aldım. :) Bugüne kadar bu kadar merakla bir çocuk kitabı almamıştım. 
Uzun zamandır yerli ve yabancı bloglarda karşıma çok çıkan bir kitap idi. Amazon, Aliexpress gibi sitelerde çok sık görüyordum. Bu kadar ünlü olmasının gizemi nedir diyerek satın aldım. 
Ve....Ceyda bu kitaba bayıldı. Kitabı aldığımız günden beri bir daha okuyalım anne diye peşimden geziyor.  Kendi kendine resimlerine bakıp, anlatıyor.
Satış rekorları kıran bu kitabın başarısını tasdiklercesine elinden düşürmüyor. :)

Gerçekten  bu kitabın bu kadar beğenilmesindeki gizem nedir? Benim görüşüm, içerisindeki yiyeceklerin sayıldığı bölümün çocuk için eğlenceli bir oyuna dönüşmesi, sayfalarındaki tırtıl yapmış gibi deliklerin olması ve buralara parmak sokulup eğlendirmesi, basitliği, kocaman resimleri ve de renklerinin güzelliği.

İçerisinde az yazı bulunan, sanatsal özellikli kocaman resimleri olan bu kitap çok güzel gerçekten. Konusu ise bir tırtılın yumurtasından çıkıp acıktığı için bir hafta boyunca yediği yiyecekler ve de yedikleri sonrasında iyice büyüyüp kendisine koza yapıp, kelebek oluşu.

Tırtılın kelebeğe dönüşünün anlatılış biçimi, yediği yiyeceklerin sayılarına vurgu yapılışı, yemek çeşitlerinin verilişi, gece, gündüz, haftanın günleri gibi zaman kavramlarının öğretilmesi açısından çok güzel bir kitap. 






Bizim için kitabın en heyecanlı yeri ise tırtılın yediği yiyecek sayılarını haftanın bulunduğu gününe göre artıyor olması. Biz okurken o bölümde hem sayıyor hem de şaşırıp. "İnanmıyorum" "5 tane portakal mı yemiş" gibi tepkiler yapıp olayı daha da heyecanlı hale getiriyoruz. Parmaklarımız ile saydığımız meyve sayısını gösteriyoruz. Kitabın en sonunda tırtıldan güzel bir kelebek olduğunu okuyup , alkışlıyoruz. :)) Ceyda, coşup,  gülüp eğleniyor. Beraber bu şekilde okumamızdan dolayı da  çok zevk alıyor ve bir daha anne diye peşimden dolanıyor. 


Kesinlikle tavsiye ediyorum. Çocuğunuzun bebekliğinden itibaren okuyabileceğiniz bir kitap. 

2 yorum:

  1. zeynepciğin ilk kitaplarındandır aç tırtıl..blogger anneler sıklıkla tavsiye edince dayanamayıp almıştım henüz zeynep küçük bunun için ön yargımı yıkarak. iyiki almışım gerçekten kızımda bende çok seviyoruz. kitap canlandırma yapmak istediğim bir kitap kendisi :) en yakın zamanda yapacağım inşallahh:) birde tostoraman var, orjinal adı the gruffalo-julia donaldson'ın sevdiğimiz kitaplarından..eğer ceyda'mın yoksa sende temin et annesi..sevgiler..bol kitaplı günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum hilalciğim. Valla çok takdir edilesi kitaplar var. Çocuğu resmen oku beni diye kendine çekiyor :))

      Sil