2 Aralık 2014 Salı

Banyo Yapmayı Sevmeyen Çocuklar İçin Öneri

Ceyda bebekliğinden beri banyo yapmayı sevmiyor. Yazın denize girer, havuzda yüzer, şişme havuzda eğlenir oynar, küvette oynar ama iş bizim duşa girip yıkanmaya gelince bağıra bağıra yıkanır. Ben de bu sebepten banyo stresi olurum. Kirlenecek de çocuğa banyo yaptıracağım diye korkarım. Hele ki kışın bu korkum tavan yapar. Yazın şişme botla olaya biraz sempatiklik katarken kışın ne yapsam da banyoya ağlamadan soksam diye düşünürüm. 

Geçtiğimiz sene bir TV programında bir uzman, banyo yapmayı sevmeyen çocuklar için seramiklere resim yaptırmayı deneyebilirsiniz demişti. Denemiştim ama işe yaramamıştı.
Bu sene, Ceyda yine banyo yapmak istemediği bir anda kendi kendine boya kalemlerimi alayım da ağlamayayım dedi. :)
Bu çocuklar çok acayip. Herşeyi nasıl da biliyor ve akıllarında tutuyorlar. Ben de şaşırdım kaldım. :)
Çok şükür , Ceyda bu aralar "Dur anne kalemlerimi de alayım" diyerek koşa koşa banyoya giriyor. Geçen sene işe yaramayan bu çözüm bu sene niye hoşuna gitti ve yapmak istedi onu da hiç bilmiyorum. :)) Zaten bunları bilsek nasıl güzel olacak.

Banyo esnasında boya yapıp sonra da elleri ile boyayı kendi temizliyor. Boyaması da temizlemesi de çok hoşuna gidiyor.



Kullandığımız kalemler iseAlpino marka boyalar. Su bazlı keçeli başka kalemler de kullanılabilir sanırım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder