28 Kasım 2014 Cuma

Ceyda'nın Anne ve Baba Çizimleri

Her yaşta yapılan resimler bir çocuğun gelişiminin ne güzel bir göstergesi gerçekten. Ceyda bugüne kadar yüz resimlerinde hep göz ve ağız çizerdi. Artık daha detaylı resimler yapıyor. Geçtiğimiz gün anne ve babasını yapmış. Çok hoşuma gitti. :) Eskiye göre epey detay var.

Ayrıca resimlerini pembe renkte boyuyor ve çiziyor. Öğretmenler günü ayraçlarımızda da dikkat ettiyseniz pembe renk baskın idi. Herşeyi pembe boyayacaktı da ben farklı renkler kullanmasını söyleyince mor , mavi, sarı, yeşil gibi renkleri de kullandı. Sadece saçlarda kahverengi ve siyah kullanmaya razı oldu. :) Ben de pembe rengin gizemini araştırdım. 
"Pembe,sarı,turuncu......gibi sıcak renkleri seçen çocuklar sevecen,uyumlu,işbirlikçi......dir."  yazıyordu. (Kaynak:Çocuk Gelişim
4 - 7 Yaş Arasındaki çocuğun resim becerisi ile ilgili de şu bilgiyi buldum.
2-ŞEMA ÖNCESİ DÖNEM (4-7) YAŞ ARASI
"Üç yaş çocuğu tipik yuvarlak kafa çizebilir. İnsan çiz değince baş ve ayakları olan insan çizebilirler. Yüz hatlarını belirleyebilir. Dört yaş çocuğu kolları ve bacakları olan çöp adam çizebilirler. Beş yaşındaki çocuğunun yaptığı insan ve evler daha belirgin olmaktadır. Altı yaş çocuğunun yaptığı resimler de artık yavaş yavaş konuda vardır. Resimlerde yer zemini çizgisi mevcuttur. Resimlerde saydamlık da vardır. Örneğin ev çizimlerinde evin içindeki eşyalarında çiziliyor olması gibi. "(Kaynak:Çocuk Gelişim
Resimler konusunda psikolojik analiz ise psikoloj istanbul sitesinedeki bu yazıyı okuyabilirsiniz.
Bu resim annesiymiş. Vücut yok. Kafadan kol ve bacaklar çıkıyor. El ve ayaklar var. Yüzde epey bir detay yapmış. Kulaklarımı çizmemiş. :)
Hemen ağzın altındaki kıvrımlı çizim ise kolyemmiş. :)

Bu da babası imiş. Yine vücut yok. Kafadan kol ve bacaklar çıkıyor. El ve ayaklar var. :) Kulaklar var. Kirpikleri yapıyor olması bana ilginç geldi. :)

2 yorum:

  1. bayıldım çizimlere:) çok tatlı çizmiş kuzum..maşallah ceyda'ma...özledim sizi ve çocukları deryacım yaa..geçen gün oyun grubu fotolarımız baktımda...büyümüşler kuzular maşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, Hilalcim , görüşemedik. Çocuklara bakınca nasıl da zaman geçiyor diyor insan. :)

      Sil