15 Ekim 2011 Cumartesi

Can Kurtarıcı Hamağımız



Bir bebeğin uyku düzeninin olması hem büyümesi açısından hemde yemek düzeninin de uykusuna göre şekillenmesi açısından çok önemli. Benim kızımın doğumundan itibarenki uyku düzeni gerçekten insanı çok yoruyor.
İlk ayları hele düşünmek bile istemiyorum.Aspiratör ile geçenin bir yarısı mutfakta uyutmaya çalışırken artık beynim zonklamaya başlıyordu.Bazı zamanlar kucakta şarkı söyleyerek gezdirerek uyutabiliyorduk.Bazı zamanlar ise kucakta uyuyup yatağa konduğu anda gözlerini açıp tepiniyordu.

Eve gelen misafirlerimiz ise bizim halimizi görüp, bize acıyarak artık türlü yorumlar yaparak çözüm sunmaya başlamışlardı.Ceyda ise artık arsız bebek olarak anılır olmuştu.Salıncak yap önerisi üzerine bende internette salıncak araştırmaya başladım.Tabii bundan önce bebeklerin sallanmalarının vücutlarına ne gibi etkileri var diye epey bir yazı okudum.Sonuçta eşim ile bir gece Ceyda'yı 3 saat kadar sallayıp uyutmaya çabaladıktan sonra yeter deyip Koala Bebek Hamağını aldık.

Sanırım Ceyda'ya aldığımız en faydalı aksesuar bu hamak oldu.Evde baş köşeye koyduk. Eşim ile ben ikide bir hamağında mışı mışıl uyuyan Ceyda'ya bakarak nasıl da mutlu olduk anlatamam. :)

Gece yada gündüz Ceyda ne zaman uyumakta sıkıntı çekse üst üste yatağında uyansa hamağa konulup 5 dakika sallandıktan sonra hemen derin uykuya geçiyor.Sallanmak ile beyinde uyku hormonunun salınmaya başladığını okumuştum ama bu hamak sanırım sihirli bir şey.:)

9 ayın içerisindeyiz ve hala hamak kurtarıcımız olmaya devam ediyor.Hatta şuanda hamağında uyuyor.Birkaç kez uyanıp yine yatağında tepinince hamağa koymak zorunda kaldım.

Yaş ilerledikçe hamak biraz tehlikeli olabiliyor.Benim tavsiye uyanık iken hamakta bırakmayın.Geçtiğimiz günlerde uyandıktan sonra biraz almaya geç gidince, Ceyda hanım dönüp yere iniverdi.Çok şükür bir yerini çarpmadı.

Ayrıca ayak kısımları tahta olduğu için güvenlik sebebi ile ayaklara Tekzen yada Koçtaş'ta satılan kapı altı izole süngerinden alıp taktık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder