17 Ekim 2011 Pazartesi

Bir Mama Sandalyesi Ne Kadar Tehlikeli Olabilir Ki

Ceyda'nın oturmaya başlaması ile ek gıdalara geçişimiz aynı zamana denk geldi.Ek gıdalara geçtiğimiz günlerde önceden çevremde gördüğüm üzere kaşık mamalarını ve pürelerini yatırarak yedirmeye çalışıyordum.Ceyda ise sürekli kafasını sallayıp poposunu yere vurup tepiniyordu.O günlerde bende bir korku başladı.Bu çocuk kesin ek gıda yemeyecek, süt ile beslenecek ne yapacağım diyordum ki yine tesadüfen oturtup ağzına mamasını verip yemeye başlaması ile olayı anladım.Her bebek bir olmuyor işte.Bizimkisi oturarak yemek istiyormuş.Yani sen oturmayı ne zaman öğrendin de bir de oturup da yemek yemek istersin.Zaten bu bebekler bebek değil.Biz onları saf zannedip kendi bildiğimizce davranmalarını istiyoruz ama bunlar sanki doğmadan birşeyleri öğrenmiş oluyorlar.
Bunun üzerine hevesle mama sandalyesi aldık.Artık masada bize eşlik ederek yemeye başladı.Fakat yemekleri öyle püre halinde de yemiyoruz.Tek tek ayrı ayrı yiyiyor.Kahvaltı diye yapılan bulamaçları ağzına dahi sokmadı.Bir güzel yüzüme püskürttü.Domatesi, yumurtayı, peyniri, zeytini tek tek veriyoruz.O da bir güzel ağzında geveleyip çiğneyip yutuyor.Bunu da tesadüfen buldum.:)
Bilim adamları deneme yanılma yöntemi ve de tesadüfler ile bir şeyler icat ederler ya artık onları daha iyi anlıyorum.
Bebek yetiştirmek gerçekten fen ilminin üç te ikisi oluyor; gözlemleme ve deneme.
Mama sandalyesi aldık.Mutlu mesut ailecek yemeklerimizi yemeğe başladık.Arada yemek dışında mutfakta iş yaparken Ceyda'yı da mama sandalyesine koyarak yanımda tutuyordum.Şarkı söyleyip, yaptığım yemekleri anlatıyordum.
Bir gün yine yemek hazırlarken işe daldığım bir anda Ceyda'dan ses gelmediği için arkama dönüp baktığımda gözlerime inanamadım.Bizimkisi ayak konulan yere oturmuş kafası ise öndeki demire yaslanmış elleri ile de demiri sıkı sıkı tutmuş öylece duruyor.Ayak konulan yere oturmayıp kaysa aşağı düşecekmiş.Şaşırma ile karışık panik bir halde tuttuğum gibi aldım ama Ceyda ne korkmuş ne de paniklemiş.Pek sakin bir halde beni izliyordu.
O zaman sandalyedeki kemerin neden konmuş olabileceğini daha iyi anlamış bulundum.

Ayrıca bunun dışında yeni mama sandalyesi kazamız ise dönerek geri geri sandalyeden aşağı kaymak oldu.Bu akşam yemek yerken kıpır kıpır olan Ceyda oturduğu yerde burgu yapıp,arkaya eğilmesi ile geri geri kaydı.Babası ile son anda tuttuk.

Bebekler balık gibiler.Bir yerden hızlıca kayıp geçmeleri çok kolay oluyor.Yok canım bu da olur mu dediğiniz herşey olabiliyor.Benden sizi uyarması.Mama sandalyelerine dikkat!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder