24 Nisan 2013 Çarşamba

Emzirme Yastığı Şablonu ve Dikişi

Geçen yazımda Ceyda için diktiğim emzirme yastığının bir çok şekilde çok işime yaradığından bahsetmiştim. Birkaç arkadaşımın dikişi ile ilgili soru sorması üzerine ben de diktiğim yastıktan bir şablon çıkarıp, ölçülerini yazdım.
Ben bu emzirme yastığını Ceyda' yı emzirirken çok kullandım ve memnun kaldım. Bebeği tutarken alttan destek olduğu için daha az bel ve sırt ağrınız oluyor ama emzirmek için kullanmasanız bile sonraları özellikle ilk 4 ayda bebeği koltukta yada yerde yatırırken desteklemek için çok kullanabilirsiniz. İşte dikiş için gerekli olanlar ve de dikkat edilmesi gerekenler:

Yastık Dikişi
Emzirme yastığını öncelikle beyaz bir kumaştan dikip, içini elyaf ile doldurdum. Elyaf alırken genelde satıcılar yastık hesabı yapıyorlar. Ben 1 yastıklık elyaf almıştım. O da 1 kg kadar oluyor. Ben alırken gözüme çok gelmişti ama bu emzirme yastığı için ancak yetti. Kilosu 10 TL idi.

Kılıf Dikişi
Yastığı yaptıktan sonra dışı için pazen kumaştan kılıf diktim. Pazen kumaşı yumuşak ve pamuklu olması sebebi ile seçtim.
Alt tarafını çıt çıtlı yaptım. Ancak bunu becerebildiğim için böyle yaptım.Aslında fermuarlı olsa daha güzel olurdu. Kılıf olması yıkama için daha pratik oluyor. Kocaman yastığı yıkamak ve de kurutmakla uğraşmamış oluyorsunuz. Bebekler malum kusma, salya vs. şekilde oldukları için çok sık yıkamak gerekiyor. 

Dikiş Notları
1) Kumaşı dikmeden önce de yıkamanız da fayda var. Sonradan çekme olursa yastığı içine sokmanız zor olabilir. 
2) Yastık kılıfını 1- 2 cm kadar geniş dikerseniz iyi olur. Ben bunu pek hesaba katmadığım için aşağıdaki gibi kıvrım yerleri pek iyi kapanmadı.
3) Emzirme yastığının uç kısımlarına enli kurdelalar dikerek, kullanım sırasında yastığı belinize de bağlayabilirsiniz.


Aşağıdaki şablonu 60 cm X 60 cm şeklinde hazırladım.Birebir çıktısını alabilirseniz, şablon olarak kullanabilirsiniz.
Eğer çıktı alma imkanınız yok ise 65 cm X 65 cm lik kare bir kumaşa benim belirtmiş olduğum ölçülerde çizim yapıp, dikebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Tebrik ederim cok hos olmus.O kadar cok dikim tarifi var ki ama sizinki kadar acik degil.Dikisten hic anlamam ama gazete kagidina sizin kalibi kendi olculerime gore ayarlayabilirim sanirim.Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım işinize yarar.Kolay gelsin ! :)

      Sil