21 Aralık 2012 Cuma

Karnıbaharı Ne Yapsam da Ceyda'ya Yedirebilsem

Uyku bir problem öte yandan yemek başka bir problem.Bari biri kötü olunca diğeri iyi olsaydı. Ceyda'yı uyutmayın yemek demeyin ondan mutlusu yok. Oynasın dursun.Bir tek "Süt Yapalım mı" der.
Ama insan dayanamıyor.Sürekli bir şey yer mi diye düşünüp duruyorum. Birde her şeyi kendi yeme isteği var ki o da çok sıkıntı oluyor. Kaşığı tam olarak düz tutamadığı için yemeği ağzına alamadan daha hepsini ya üstüne ya tabağa yada yerlere döküyor.Sebze yemeklerini sulu yapıp yediremiyorum. Bulgur pilavı içine patates, nohut koyuyorum yada sebzeleri kuru halde pişirmeye çalışıyorum.

Birde mevsim kış olunca karnıbahar, pırasa, ıspanak, brokoli, kereviz gibi sebzelerden çok da lezzetli bir şey çıkmıyor. Geçen gün ilk defa karnıbahar köftesini yaptım. Bugüne kadar hep sulu yemeğini yerdik.O da zoraki olurdu. Karnıbahar köftesinin birçok tarifi var ama ben arzumcum.blogcu.com sitesindekini beğendim ve denedim. Köftenin tadı çok güzel oldu. Eşim ve ben beğenerek yedik.Ceyda da az da olsa yedi. :) Birkaç kez yapıp alışmasını sağlamaya çalışacağım.

İşte Arzumcum bloğundaki tarifin ve yapılışının birebir aynısı aşağıda:

MALZEMELER: 
1 adet orta boy karnabahar 
3 adet yumurta 
1 su bardağı kaşar rendesi 
1 su bardağı un 
Tuz, pulbiber, karabiber ve kimyon 
Kızartmak için; Sıvıyağ 
YAPILIŞI: 
Karnabaharı yapraklarından ayıklayıp, çiçek gibi saplarından kesin.
 
Tencereye karnabaharı alıp, su doldurun. 
İçine biraz süt, biraz limon suyu ve tuz ilave edip; yumuşayana kadar haşlayın. Süt karnabaharın beyaz kalmasını sağlar, limonda kokusunu alır. 
Haşlanan karnabaharı çatalla ezin. 
3 yumurtayı çırpıp, içine kaşar rendesi ve unu ilave edip, karıştırın. 
Bu harcın içine ezdiğiniz karnabaharı ekleyin. 
Son olarak tuz, pulbiber, karabiber ve kimyon ekleyip, karıştırın. 
Tavaya yağı alın ve kızdırın. Bu harçtan iki kaşık yardımıyla alın ve tavaya dökün. 
kaşığa geçirerek düzgün bir şekil almasını sağlayın.
 
Tavaya koyduğunuz karnabaharları yağa batırdığınız kaşığın tersiyle yayın ve düzleştirin. Kaşığı tavadaki yağa batırınki; yapışmasın. 
Ters-düz ederek her iki tarafınıda kızartın. 
Kağıt havlu üzerine köftelerinizi alınki, fazla yağlarından kurtulsunlar. Dilediğiniz şekilde servis edip, afiyetle yeyin. 
Üzerine sarımsaklı yoğurt öneririm. Öyle dahada nefis oluyor.

1 yorum:

  1. Wishing you and your loved ones a "Merry Christmas!"
    Torie Jayne
    x

    YanıtlaSil