11 Temmuz 2013 Perşembe

3 Yaş Çocuklar İçin Oyun Grubu Kriterleri

Birkaç aydır Ceyda'nın durumunu gözlemlediğimiz zaman babası da ben de günde birkaç saatliğine bir oyun grubuna yalnız başına katılabileceğini düşünüyoruz. Ceyda bugüne kadar evde yapmış olduğumuz çalışmalar sebebi ile ne ile nasıl oynaması gerektiğini çok iyi biliyor. Kişisel ihtiyaçlarını da güzel karşılıyor. Bu sebeplerle oyun grubuna da kolay uyum sağlayacağını düşünüyorum.

Ben biraz araştırıp kaç yaş için oyun grubu kriterlerinin nasıl olması gerektiğine baktım. Öncelikle çocuğun yalnız başına bir oyun grubuna katılabilmesi için anneleri ile bağlanma süreçlerini güvenli bir şekilde tamamlamış olmaları gerekiyormuş.Bu da 3 yaş itibari genelde mümkün olabilirken bazen 2 yaş 6 aylıkken de çocuklar bunu başarabilirlermiş.

Bir oyun grubunda bazı olması gerekenler : (Ref:Kigem)
- Güvenli ve hijyenik ortam ve oyuncakların olması
- Sonuç odaklı (kazanma yada kaybetme vb.) olmayan süreç odaklı oyunların oynanması
- Müzik, şarkı, tekerleme, ritmik hareketlerin kullanılması
- Birlikte oyun oynamaktan ziyade yan yana oyun oynanması

Benim için öncelikle Ceyda'nın güvenliği ve de kendini mutlu hissedip kendi yaşıtları ile iletişime girmesi.
Ben zaten evde kişisel gelişimi için elimden geldiğince gerekli olan şeyleri vermeye çalışıyorum. Önümüzdeki hafta kuzeni Melike'nin gittiği AKD Kids'e deneme amaçlı bir hafta gideceğiz.Önceden de gittiği için okula aşinalığı var. Bakalım kendi başına kalınca nasıl olacak. İnşallah güzel geçer ! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder