20 Şubat 2013 Çarşamba

Parmak Boyasından Hoşlanmadık :)

Uzun zaman önce parmak boyası yapmak için gıda boyası almıştım ama bir türlü fırsat bulup yapamamıştım.Geçtiğimiz hafta ne yapsam diye düşünürken aklıma geldiler. Hatta nereye koyduğumu bile ilk başta hatırlayamadım. :) İnternetteki tariflerin geneli muhallebi gibi yapılışı olanlardı.Sonra tutkallı bir tarif buldum ve onu denedim. Pişirmeye gerek kalmadan kolayca yapılıyor.Ayrıca ağzı kapalı bir şekilde daha uzun süre saklanabiliyor.
Parmak Boyası Tarifi
2 çay kaşığı sıvıyağ
1 çay kaşığı su
Bir tutam gıda boyası
Tutkal

Tutkal haricindeki tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra tutkalı azar azar karışım kıvamlı bir hal alana kadar ekliyorsunuz.

Yalnız Ceyda parmak boyasını eli pislendi diye önce hiç sevmedi.Parmağını boyaya sokunca ağlamaya başladı.:)) Kaşık ile boya yapabileceğini gösterince neyse ki iş tatlıya bağlandı. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder