20 Aralık 2011 Salı

Ceyda'ya Uyku Eğitimi Yeniden




08.12.2011 tarihli yazımda Ceyda'ya uyku eğitimine başlayıp nasıl da hüsrana uğradığımdan bahsetmiştim.Uyku eğitimimiz tam bir fiyasko olmuştu.Tracy ve Ferber yöntemleri kesinlikle bize uygun değildi.
Hatta Ceyda odasından ve yatağından kaçar hale geldi.Ben odasında bırakıp gittiğim için orasının terk edildiği bir yer olarak algıladı sanırım.Yatağına uyutmak için koymadığım zamanlarda bile ağlayıp bağırmaya başlar oldu.O gün size dert yanarken tekrar yaptıklarımı sorgulayıp internetten araştırmaya başladığım anda süper bir kitap ile karşılaştım.
"GECE BOYUNCA UYUMAK" Yazarı JODI A.MINDELL
Anne bloglarının birinde bu kitaba rastladım ve hemen sipariş verip aldım.
Bu kitap benim kurtarıcım oldu.Kitabı aldığım günden beri ders çalışır gibi not alarak, önemli bölümleri çizip işaretleyerek orasına burasına post-it koyarak adeta yedim yuttum.Beş ve altıncı bölümleri iyice okudum.Okudukça rahatladım ve aydınlandım.
Benim Ceyda için kendi metodumuzu bulmam gerekiyordu.
1)Öncelikle UYKU RUTİNİ oluşturma
Ceyda'ya akşam saat 7:30'da başlayan bir rutin belirledim.Akşam saat 6 gibi akşam yemeğini bitirip saat 7'ye kadar oyun oynayıp ardından sütünü içirip emziriyorum.Saat 7:30'da altını değiştirip pijamalarını giydirip suyunu içirdikten sonra babasına iyi geceler dileyip odasına gidiyoruz.Odasında loş ışıkta oturup oyuncaklarını konuşturuyorum.10 dakika geçmeden gözlerini ovuşturmaya başlıyor.Uyku rutinimiz çok güzel oldu.

2)Uykuya Yatağında Dalması
Bu en zor kısmı oldu.Ceyda uykuya dalacağı zaman emmek istiyordu.Bunu kırmak için uğraşmam gerekti.

Uyku rutinimizin bitiminde uykuya geçeceği sırada kucağıma alıp Alibabanın Çiftliği şarkısını söylüyorum ve uykuya dalıyor.Kucağımda iyice ağırlaşmadan yatağına yatırıyorum ve orada bana bakarak gözlerini kapatıyor.

Bu duruma 10 gün içinde geldik. İlk günler uykuya dalacağı zaman emmek istedi ama ben ısrarla kucağıma alıp şarkı söyleyip onu rahatlattım ve eninde sonunda emmeden uykuya dalacağını anladı.

Yatağına alışması için onun yanında kaldım.Ağlasa da kucağıma almadım ama yanında kaldım.Başını okşadım.Çok ağlarsa kucağıma alıp sakinleştirdim.

Sonuç
-------
Bugün itibari ile 10 dakika içinde uykuya dalıyor.Gece boyunca 1 kere uyanıyor.Sabah 7:30 gibi kalkıyor.

Sanırım uyku düzenimiz oluştu.:)Gece iyi uyuyunca Ceydacım da mutlu uyanıyor ve gündüz uyku ve yemek düzenimizde güzel gidiyor.

Herşey tıkırında olunca benim ruh halim ise süper oluyor.:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder